Agravia

Freshfel Europe: Αύξηση 4% στην Κατανάλωση Φρούτων και Λαχανικών

Freshfel Europe

Η Freshfel Europe, η Ευρωπαϊκή Ένωση Φρέσκων Προϊόντων, είναι το φόρουμ για την αλυσίδα εφοδιασμού με φρέσκα φρούτα και λαχανικά στην Ευρώπη και πέραν αυτής. Είναι η μοναδική αντιπροσωπευτική ένωση σε αυτό το τομέα σε επίπεδο ΕΕ.

Σήμερα η Freshfel Europe δημοσίευσε την Καταγραφή Κατανάλωσης 2020, την ανάλυση του φόρουμ για τις τάσεις παραγωγής, εμπορίου και κατανάλωσης νωπών οπωροκηπευτικών στην ΕΕ. Αυτή η τελευταία και πολυαναμενόμενη έκδοση του Freshfel Europe’s Consumption Monitor δείχνει ότι το 2020 η καθημερινή κατά κεφαλή κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών αυξήθηκε κατά 4% από τα επίπεδα του 2017, σε 363,76 gr κατά κεφαλήν κατανάλωση ανά ημέρα. Η κατανάλωση αυτή, όμως, εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από την προτεινόμενη σύμφωνα με τον ΠΟΥ (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας) ελάχιστη ημερήσια κατανάλωση 400 gr, αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 5,1% σε σύγκριση με τα προηγούμενα πέντε χρόνια (2013-2017) και σταματά την προηγούμενη στασιμότητα της κατανάλωσης, η οποία αντιστάθμισε επίσης μια ελαφρά συνολική μείωση των λαχανικών κατανάλωση στα 151,94g κατά κεφαλήν ανά ημέρα.

Αυτή η ένδειξη ισχυρής θετικής αύξησης της κατανάλωσης στην ΕΕ συνέπεσε με αυξημένες τομεακές προσπάθειες ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σημασία της κατανάλωσης νωπών προϊόντων τα τελευταία χρόνια. Ο γενικός εκπρόσωπος της Freshfel Europe Philippe Binard σχολίασε τη δημοσίευση τονίζοντας: «Τα ευρήματα της παρακολούθησης κατανάλωσης της Freshfel Europe 2020 είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά και δείχνουν σαφώς ότι οι αυξημένες προσπάθειες του τομέα για αύξηση της κατανάλωσης πάνω από τον ΠΟΥ συνιστούσαν τουλάχιστον 400 γραμμάρια κατά κεφαλήν την ημέρα. . Ενώ θα συνεχίσουμε να παρατηρούμε τη σταθερότητα αυτής της ανάκαμψης, πρέπει να διερευνήσουμε αυτήν τη νέα ασυμφωνία μεταξύ της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών».

Ο κ. Binard ενθάρρυνε τον τομέα να συνεχίσει τις προσπάθειές του προσθέτοντας: «Ο τομέας των νωπών οπωροκηπευτικών πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί το 2021, μιας που το 2021 ορίστηκε ως το Διεθνές Έτος των Οπωροκηπευτικών του ΟΗΕ. Η συνεχής ενίσχυση του σημαντικού ρόλου των φρέσκων προϊόντων σε μια ισορροπημένη υγιεινή και βιώσιμη διατροφή είναι απαραίτητη για τη διατήρηση και την ενίσχυση αυτής της τελευταίας θετικής τάσης κατανάλωσης».

Η Freshfel Europe δραστηριοποιείται στην προώθησης της κατανάλωσης σε επίπεδο ΕΕ. Η εκστρατεία προώθησης της Freshfel Europe «Follow me to be healthy with Europe» είναι τώρα στην τρίτη χρονιά της, και παράλληλα με τη μακροχρόνια διαδικτυακή της εκστρατεία #FruitVeg4You φέτος, η Freshfel Europe διεξάγει μια συγκεκριμένη καμπάνια, #SpeakUp4FruitVeg, για να ενθαρρύνει την υποστήριξη στον τομέα από την ΕΕ της χάραξη πολιτικής και ενίσχυση της κατανάλωσης για τον εορτασμό του Διεθνούς Έτους Φρούτων και Λαχανικών 2021.

Λέξεις-Κλειδιά:

Παρόμοια άρθρα