Το ελαιόλαδο συγκαταλέγεται στα πιο διαδεδομένα προϊόντα διατροφής στην Ισπανία, καθώς και αυτή η χώρα αντιμετωπίζει μια πρωτοφανή κρίση υγείας εξαιτίας της εξάπλωσης του κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με τον πρόεδρο του εθνικού συνεταιρισμού γεωργικών τροφίμων της χώρας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η παγκόσμια εταιρεία έρευνας αγοράς μάρκετινγκ Nielsen, οι πωλήσεις ελαιολάδου αυξήθηκαν κατά 5% την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου θεωρείται ευρέως η πρώτη εβδομάδα της κρίσης της υγείας στη χώρα.
Οι αγορές αυξήθηκαν επίσης την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, σημειώνοντας άνοδο κατά 0,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι αναλυτές Nielsen απέδωσαν εν μέρει αυτή την επιβράδυνση στις κυβερνητικές συστάσεις ότι οι άνθρωποι μένουν στο σπίτι για να βοηθήσουν στην εξάλειψη της εξάπλωσης του COVID-19.
Εκτός της Ιταλίας, του Ιράν και της Κίνας, η Ισπανία έχει πληγεί περισσότερο από την πανδημία, αναφέροντας 2.800 θανάτους και 39.676 επιβεβαιωμένες περιπτώσεις μέχρι τις 24 Μαρτίου.
Από την εφαρμογή της «κατάστασης συναγερμού» κατά το διάγγελμα του πρωθυπουργού Pedro Sanchez στις 13 Μαρτίου, η ζήτηση ελαιολάδου επιβραδύνθηκε καθώς ακόμα λιγότεροι άνθρωποι βγαίνουν στο σούπερ μάρκετ, αλλά οι εμφιαλωτές συνεχίζουν να εργάζονται όσο πιο γρήγορα γίνεται για να εξασφαλίσουν την παρουσία του προϊόντος στα ράφια των καταστημάτων τόσο στο εσωτερικό της χώρας, όσο και στο εξωτερικό.
“Δεν μιλάμε μόνο για την Ισπανία, αφού εξάγουμε επίσης ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων μας”, δήλωσε ο Villafranca. “Στην Ιταλία, τα ισπανικά φορτηγά συνεχίζουν να κυκλοφορούν και να πηγαίνουν καθημερινά στις αποθήκες.”
Πηγή: agronews.gr