Agravia

Made in Greece: Ανεξίτηλη Ετικέτα στα Αγροτικά Κάνουν οι Ιταλοί

Made in Greece

Αυτό που έκαναν εδώ και χρόνια οι Ιταλοί, δηλαδή να καταστίσουν ευρέως γνωστά µια σειρά από τα προϊόντα που παράγει η χώρα τους είτε αφορά σε είδη πολυτελείας είτε τρόφιµα κάνοντας επι της ουσίας µπράντα το «made in Italy», παροτρύνει και η έκθεση Πισσαρίδη να ακολουθήσει η κυβέρνηση σε εµπορεύσιµους κλάδους της αγροδιατροφής αξιοποιώντας το διεθνώς πλέον αναγνωρίσιµο «σήµα» της Ελλάδας.

Τελευταίο µάλιστα, παράδειγµα των ασύχαστων Ιταλών και η κίνηση της µεγαλύτερης ιταλικής αγροτικής ένωσης Coldiretti να συµπράξει µε τον κολοσσό της µεταποίησης ντοµάτας στη χώρα και συνολικά στην Ευρώπη, Princes Industrie Alimentari (PIA) για να καταστήσουν την αλυσίδα εφοδιασµού του προϊόντος πλήρως ιχνηλάσιµη προκειµένου να υποστηριχθεί στο 100% η ετικέτα ποιότητας «Made in Italy».

Ενδεικτική είναι σύµφωνα µε την ενδιάµεση έκθεση της οµάδας Πισσαρίδη, η αργή στροφή σε κλάδους που παράγουν διεθνώς εµπορεύσιµα αγαθά και υπηρεσίες. Η ελληνική οικονοµία χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από υψηλά µερίδια απορρόφησης πόρων και παραγόµενου προϊόντος σε µη εµπορεύσιµους κλάδους, όπως ο δηµόσιος τοµέας και το λιανεµπόριο. Αντίστοιχα, το µερίδιο προστιθέµενης αξίας σε εµπορεύσιµους κλάδους, όπως η µεταποίηση, ήταν και παραµένει χαµηλό. Την τελευταία δεκαετία καταγράφηκε µια σταδιακή ανακατανοµή πόρων προς διεθνώς εµπορεύσιµους κλάδους, ωστόσο µε αρκετά αργό ρυθµό, ενώ το µερίδιο αυτών παραµένει µικρότερο από το 1/3 του συνόλου της οικονοµίας.

«Η καθιέρωση ενός ισχυρού εθνικού brand ενέχει πολύ ισχυρά αναπτυξιακά οφέλη, ειδικά όσον αφορά ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρονται µε σεβασµό στις παραδόσεις, τον πολιτισµό και το περιβάλλον της χώρας. Οι χώροι που µπορούν κατεξοχήν να αναπτυχθούν αφορούν την αγροδιατροφή και τον πολιτισµό, αλλά οι ευνοϊκές επιδράσεις µπορεί να είναι ευρύτερες», αναφέρει χαρακτηριστικά η έκθεση.

Θεωρείται εφικτός ο στόχος για αύξηση του λόγου των εξαγωγών προς το ΑΕΠ στο 47% την επόµενη 10ετία από το 37%. Προϋποθέτει, όµως, αύξηση της παραγωγικότητας, ιδιαίτερα στους κλάδους διεθνώς εµπορεύσιµων αγαθών και υπηρεσιών, καθώς και µείωση των εµποδίων που δυσχεραίνουν την εξαγωγική δραστηριότητα.

 Στην Κίνα δεν πάνε ελληνικά είδη πολυτελείας, µπορούν όµως αγροτικά προϊόντα υπεραξίας

Τα ευρωπαϊκά προϊόντα που έχουν κάνει τη µεγαλύτερη διείσδυση στις ασιατικές αγορές είναι προϊόντα πολυτελείας, όπως πολυτελή οχήµατα από τη Γερµανία, καλλυντικά και ρούχα σχεδιαστών από τη Γαλλία και την Ιταλία ή προϊόντα που αν και ενδέχεται να εµφανίζονται ως µεταποίηση στις στατιστικές, προέρχονται από τη γεωργία, όπως κρασί και εξειδικευµένα µικρά προϊόντα που έχουν υψηλή προστιθέµενη αξία. «Εδώ πιστεύουµε ότι η Ελλάδα θα µπορούσε να πάει καλά στις κινεζικές, κορεατικές και άλλες ασιατικές αγορές µε πλούσιους καταναλωτές: να αναπτύξει περαιτέρω τη γεωργία υψηλής προστιθέµενης αξίας και τα πολυτελή προϊόντα της. Η Ελλάδα µπορεί να καθιερώσει την ετικέτα «Made in Greece» ως µάρκα και εδώ η κυβερνητική πολιτική θα µπορούσε να βοηθήσει σε µια καµπάνια που προωθεί τα ελληνικά προϊόντα για την υψηλή ποιότητα και την ευρωπαϊκή τους καταγωγή.

Πηγή: agronews.gr

Λέξεις-Κλειδιά:

Παρόμοια άρθρα