
Απαντήσεις στα ερωτήματα που έχουν αναστατώσει τον αγροτικό κόσμο, δίνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με μια νέα αναλυτική ανακοίνωση. Το ΥπΑΑΤ διαβεβαιώνει ότι η συνολική στήριξη φέτος θα είναι υψηλότερη, ενώ τα χρήματα που δεν έφτασαν με την προκαταβολή της Βασικής Ενίσχυσης, θα αναδιανεμηθούν στους συνεπείς παραγωγούς. Παράλληλα, δίνει το οριστικό χρονοδιάγραμμα για την τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων σε κτηνοτρόφους και όσους είχαν προβλήματα με το monitoring.
Το Υπουργείο εξηγεί ότι η μείωση κατά 113 εκατ. ευρώ στην προκαταβολή (363 εκατ. φέτος έναντι 476 εκατ. πέρυσι) οφείλεται σε συγκεκριμένους παράγοντες:
Το μήνυμα: Τα 113 εκατ. ευρώ που «περίσσεψαν» δεν επιστρέφουν στις Βρυξέλλες. Με μια «δεύτερη κατανομή» θα μοιραστούν στους ειλικρινείς αγρότες, αυξάνοντας το τελικό ποσό που θα λάβουν.
Για τις κατηγορίες που αντιμετώπισαν προβλήματα, το Υπουργείο δίνει τις εξής κατευθύνσεις:
Το ΥπΑΑΤ καταλήγει με τη συνολική εικόνα των πληρωμών, τονίζοντας ότι η χρονιά κλείνει με θετικό πρόσημο:
Η κυβέρνηση επιμένει ότι η μεταρρύθμιση του συστήματος, αν και δύσκολη, είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση διαφάνειας και δικαιοσύνης.
Η συνολική στήριξη που θα λάβουν φέτος οι αγρότες μας θα είναι υψηλότερη σε σχέση με πέρυσι. Η Ελλάδα δεν θα χάσει ούτε ένα ευρώ από τις Βρυξέλλες. Θα υπάρξει και δεύτερη κατανομή ενισχύσεων υπέρ των ειλικρινών παραγωγών.
Πηγές:




